Vizuálně hudební show The Same Self chce prolomit tabu o ženském cyklu

Nahlas se o ní moc nemluví a má ji skoro každá žena. Téma menstruace a ženského cyklu stále budí kontroverze. Umělecký i vzdělávací rozměr mu chce dát divadelní představení s názvem The Same Self. Nese v sobě prvky nového cirkusu, vzdušné akrobacie, živé hudby a herectví. Obnovená premiéra vizuálně hudební show o proměnlivosti ženských nálad se uskuteční 4. listopadu v pražském Divadle BRAVO!.

“Naše představení vnímám jako jednu z cest, jak téma k ženám a mužům dostávat. Je to za mě nová forma vzdělávání skrze hluboký emoční prožitek – umění totiž dokáže lidi zasáhnout více na úrovni srdce než hlavy,” říká autorka projektu, akrobatka a psycholožka Ivana Kolcunová, která se vzdušné akrobacii věnuje už deset let.

Projekt The Same Self plánuje do konce letošního roku představení ve dnech 4. a 5. listopadu a 1. a 2. prosince v Divadle BRAVO! v pražském Braníku. Zavítá ale i 26. listopadu do českobudějovického kulturního prostoru Kredance. Více informací o vstupenkách a projektu jsou k dispozici na webových stránkách www.sameself.art. 

Součástí každého ze čtyř pražských představení, jež jedno trvá zhruba hodinu, budou i krátké moderované rozhovory. Odehrají se vždy na konci. Pozvání přijala mimo jiné přední osobnost ženského biohackingu Veronika Allister, slovenská antropoložka Katarína Bagnairi Banairiová či certifikovaná lektorka projektu Cyklická žena Kateřina Marešová. 

Autorka projektu Ivana Kolcunová je dvojnásobnou vítězkou mezinárodní britské soutěže UK Aerial Performance Championship, jejíž součástí byly i obě zlaté choreografie The Same Self. Spolu s akrobatkou vystoupí také zpěvačka Michaela Jonczy, která je rovněž autorkou všech písní v projektu. Na scéně se představí ale i slovenská herečka a průvodkyně mateřstvím Katarína Zatovičová, tanečnice Tereza Holubová a klávesistka Jana Otáhalová. Spoluautorem hudby je skladatel a hráč na klávesy Viktor Kracik-Bartha. Režisérkou a choreografkou představení je francouzská tanečnice Fanny Barrouquère, která spolupracovala s řadou světových choreografů a za své výkony v Česku získala i nominaci na Cenu Thálie.

Krámy, měsíčky, jahody a zase krámy

Kromě skvělých uměleckých výkonů, jejichž hlavní role tak ztvárňují čtyři ženy jako čtyři fáze ženského cyklu, chce projekt upozornit na téma i z pohledu osvěty. A prolomit tak tabu, které stále provází i současnou moderní společnost kladoucí na ženy velké nároky. Představení v několika různých uměleckých formách ukazuje, jak se každá žena proměňuje a s ní i její chování, emoce, životní energie či prožitky, čtyřikrát do měsíce, po celý rok a její reprodukční život. 

Diváci budou mít podle autorů možnost si uvědomit, jak funguje ženský cyklus především po emocionální stránce. “My ženy často bojujeme s přijetím celé škály emocí a projevů. Bojíme se ukázat svou citlivost a náladovost. I já se pořád učím tohle všechno brát jako balíček, který k menstruačnímu cyklu patří a že je to tak v pořádku. A proto mým přáním je, aby žena po zhlédnutí představení udělala další krok k bezpodmínečnému přijetí sebe samé se vším, co k ní patří,” dodává Ivana Kolcunová a podotýká, že projekt je v souladu s vědeckými a lékařskými poznatky. Ženy by se podle Kolcunové měly naučit vnímat a přijímat své tělo, jaké je, a především mu porozumět.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.