Zvířata v pohodě: Ústřední komunikační téma letošního roku

Novinky v Zoo Praha, to nejsou jen nové přírůstky, ale také neustálé hledání nových způsobů, jak zvířatům zpestřit prostředí, vyplnit volný čas a stimulovat jejich přirozené chování – fyzickou i mentální aktivitu. K tomu slouží tzv. enrichment. Pražská zoo jej zvolila jako ústřední komunikační téma letošního roku, které se promítne do programu v areálu i do outdoorové reklamy.

Pro celkovou pohodu zvířat je enrichment velmi důležitý, mnohdy zásadní. Pro některé druhy může být dostačujícím enrichmentem již samotná existence sociální skupiny; jindy pomůže vizuální kontakt se zvířaty v sousedství či přítomnost návštěvníků. Řada jedinců však uvítá větší míru rozptýlení a podnětů, a právě na ty se soustředíme nejvíce,“ vysvětlila Markéta Lavická, specialistka na pohodu zvířat a enrichment.

„Například ledním medvědům obohacujeme prostředí historického medvědince nejen tvorbou umělého sněhu, nabízením různých hraček a zamrazováním potravy do ledu, ale také předkládáním pachů, které medvědy aktivizují. V projektovaném novém areálu pro medvědy pak k obohacení prostředí zvažujeme i instalaci různých technologických prvků, včetně ‚torpéda‘ pro simulaci pohybu plovoucí potravy,“ doplnil kurátor savců Pavel Brandl.

Zjednodušeně řečeno – chovatelé v Zoo Praha neustále přemýšlejí, jakými způsoby své svěřence „zabavit“, neboť i zvířata, a to nejen ta mladá, si ráda hrají, objevují a zkoumají. Od března do října se o tom bude možné přesvědčit také prostřednictvím nové kampaně ZVÍŘATA V POHODĚ.

„Role zoologické zahrady je i veřejností stále více chápána jako oáza pro zvířata a ohrožené druhy než zábavní park pro lidi. Pražská zoo dokáže skvěle skloubit zájem zvířat a atraktivitu zahrady pro návštěvníky, bez kterých se neobejde. A i tento projekt je jedním z důvodů, proč máme v metropoli jednu z nejlepších zoo světa,“ okomentoval kampaň náměstek primátora hl. m. Prahy pro životní prostředí Petr Hlubuček.

Jaké konkrétní postupy pražská zoo používá, bude jasně patrné z billboardů, citylightů, sociálních sítí a samozřejmě přímo v areálu zoo. Stejně jako loni při kampani VZÁCNÍ A JEDINEČNÍ bude mít i ta letošní silný edukativní přesah se zacílením na základní a střední školy.

Pro každý měsíc jsme zvolili jedno ústřední téma, kterému uzpůsobíme také program v areálu. Návštěvníci se tak dozvědí a uvidí třeba to, jak si zvířata užívají vodní radovánky, co všechno jim lze připravit z požárních hadic věnovaných dobrovolnými hasiči z Kolovrat a Lochkova či jak lze enrichmentem podpořit péči o zvířecí tělo,“ uvedl ředitel Zoo Praha Miroslav Bobek.

Výrobu některých enrichmentových prvků si návštěvníci budou moci dokonce sami vyzkoušet na víkendových workshopech, na něž navážou tematické přednášky.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.